Letoltam ezt a Lies of P szemetet, hogy másnak már ne kelljen és spóroljak neki alsó hangon 30€-t, mert amikor vettem, akkor éppen annyiért vesztegették, de a normál ára ennek a kétszerese. Gametime? Kb. 40 óra körül volt.
+ Nem csúnya.
+ Remekül optimalizált.
+ A steampunk, circusfreak arttal nekem sosem volt bajom, bár nagyon komolyan se tudom venni.
+ Alapvetően korrekt karakterek.
+ Jó szinkron és hangok.
+ P bár egy árva szót nem szól, de a fejlődése feltétlenül érdekes, noha kiszámítható.
+ A központi hely ötlete és megvalósítása rendben van, bár az, hogy az arany gyümikért odabent is sokat kell kutyagolni az rém fárasztó megoldás volt.
0 - Zenék rettenetesen el vannak víve ebbe a melankólikus, depivagyoköngyileszek irányba és bár jók és igényesek, de örültem volna valami energikusabb daloknak is, nem csak egy rakás francia sanzonnak.
Lies of... A gamer sajtó hazugságai
- Gameplay. Amikor egy szószlájk' játékban a gameplay negatívum, akkor kár is lenne onnantól fogva bármit írni, de elrettentésnek megteszem.
- A karaktered egy clunky robot. Ami végülis találó, mert bábu, de ettől még nem kéne, hogy kb. mindenki gyorsabb legyen nálad. Ez különösen akkor vág pofán, amikor bátorkodnál nehezebb fegyóval létezni. Lehet vele, de a bossok zöméhez akkor kell egy kicsi fegyver, mert azzal szinte triviálissá válik a harc ellenük. De ez milyen már? Belepakolnak egy rakás nagy fegyvert, amit se skillel, se statokkal, se semmivel nem tudsz annyira felgyorsítani, hogy bossok ellen komolyan vehető legyél. Amíg te suhintasz egyet, addig kaptál 2 maflást és már dashelt is hátra a boss.
- Egyszerűen azt éreztem végig, hogy a karakterem KÉSVE reagál. Próbáltam több controllerrel, 8bitdo adapterrel is, de nem nálam van a hiba. Ez egyszerűen ilyen. Clunkyf0s.
- Kegyetlenül statikus az egész! Alig akad valami, ami törik, vagy interakcióba lehet vele lépni.
- A pályatervezés is nyilván a From-féle shortcut megoldásokra épít, nem is rosszul, de rettenet copy-paste és maguk a pályák se túl eredetiek. Industrial környezet, bánya, francia városi utcák, semmi extra.
- Külön nagy negatívum a játék utolsó helyszíne a kolostor. PS2-es szintű pályafelépítés és annyira unalmas, egysíkú, ötlettelen, repetitív megoldások, hogy én ezt nem is értem, hogy gondolták záró helyszínnek! Mint valami gagyi koreai MMO-ban valami LVL1-es dungeon. Rémes.
- Meglehetősen sok ellenfél van, de egy részük egyszerűen nem illik bele az elképzelésbe. A vége felé, ezek a pornóbajszos papák és kamionos küllemű arcok, eléggé száni volt.
- Gepetto és Pinokkió egy steampunk történetben. Ugyan mi baj lehet? Nem biztos, hogy soulslike játékot kell készíteni, ha nincs egy k. eredeti ötletem...
- ...mert úgy nagyon semmi, de semmi eredetiség nem volt ebben a játékban. Ami említésre méltó azt ellopta a Bloodborne és egyéb From játékokból és implementálta, de zömmel szarul.
- A bossok közti területek felfedezése nagyjából 0-val egyenértékű kihívást jelent. Lassú vasdarabbal is h&s kb. az egész. Aztán jön a sav az arcodba, amikor a boss harcok egy része totálisan más liga, mint amit előtte láttál. Tehát ha adott régió nehézsége mondjuk 2-es, akkor a boss harcot 8-as nehézségűre belőni nem túl szerencsés.
- Ide tartozik, hogy a játék a Sekirótól is lopott, méghozzá a fegyverrel történő ritmikus parry intézményét. De a Sekiróban ez nem zabált staminát, itt meg igen, mint minden más, így perfect parry esetén is hamar bajba kerülsz, mert nincs stamina, nincs semmi. Pumpáltam a staminára keményen, de még így is kínosan gyakran fogyott el.
- A dodge szinte TELJESEN használhatatlan! De várgyá'... még skill is van rá amivel jobbá teheted, mely után rájössz, hogy ez így is sz@r. Lol.
- Nagyon rosszul oldották meg a páncél kérdéskörét is, mert emiatt egy nem túl hasznos paraméterre kell pakolnod még könnyű fegyverek esetén is. Ráadásul a 4 típusú páncélból folyamatosan váltogatni érdemes boss harcok előtt, hogy mit használsz, mert van ami vágás ellen jó, van ami csapás ellen, de olyan, hogy minden ellen is korrekt, olyan nincs.
- Az, hogy nem tudsz a tábortűznél, bocs... stargazernél fejleszteni, csak ha visszateleportálsz a "bázisra", az csak egy olcsó időhúzó baromság. Pont mint a gyümi gyűjtögetése.
- A kereskedelem itt is gyak. halott. Azt se tudom lehet-e eladni bármit is, annyira érdektelen volt.
- A dobható cuccok viszont overpoweredre vannak belőve. Én nem használtam, de neten láttam, hogy volt akinek 80%-ban abból állt az amúgy húzós boss harc, hogy dobálta minden szeméttel. Pfff.
- Nekem a protézis a Sekiróban se jött be. Miért? Mert lassúnak éreztem. Itt dettó u.e. a probléma... mikor használnád a zöme nem, hogy nem azonnali, de egy borzalmasan lassú animációs fázis végén történik valami, melynek a vége az, hogy le is ment a fél HP-d.
- Ja igen... HP. A "poti" ami itt egy cella, az kb. csak a HP-d felét tölti fel! Fejleszteni NEM lehet a feltöltés mértékét, csak a számát, max 10-re. Ergo, ha tank buildben gondolkodsz, akkor hiába lóg le a képernyőről a HP csíkod, azt úgy kb. 3 db. cella fogja lefedni. A gyakorlat azt mutatja, hogy az a 10 cella, az valójában jó, ha a fele és a bossok zöme egyetlen ütéssel le is vesz 1 cellányi HP-t.
- Aki nem jó parry-ben az el se indítsa! Szándékosan van a karakter ennyire bénára megalkotva, az evade meg használhatatlanra téve, pajzsod nincs, így csak a PERFECT parry az egyetlen túlélési lehetőséged. Gyakorlatilag ez is emiatt egy QTE pornó, csak nem villan fel semmi, hogy MOST nyomd, hanem figyelned kell az ellenfél mozdulatait.
- Apropó gyümi. Semmi értelme. A játék egy egyedi eleme lenne, hogy egy bizonyos fáról spec. gyümit gyűjtesz és egy alchemistnél ezt el tudod tradelni dolgokra... igen ám, de amikre el tudod tradelni, az egy souls veteránnak SZEMÉT! Miért? Mert 98%-ban a megidézhető spectre/segítségedet tudod vele istápolni és souls veteránként nem fogsz segítségeket idézni... vagy igen, de akkor vigyázz, hogy a rózsaszínű kis türkiz szoknyádra rá ne ülj. Létezik egy heal cube is magad részére, de annyira irgalmatlan lassú elpattintani és annyira kevés HP-t regenerál csak, hogy az értelme zéró. (Lehet fejleszteni, hogy gyorsabban elpattintsd, de a ritka kvarc alapanyag miatt, teljesen felejtős ilyen hülyeségre elszórni!). Azt se értem, hogyha van nálam 3 cube, akkor miért csak 1-et enged ellőni? Halál vagy teleportálás esetén ebből a 3-ból kapsz 1-et, ha elhasználtad... Semmi értelme.
- 60 ojrós játék ebben a percben is! Ezért? Na ne röhögtess!
Totálisan agyrém, hogy a sajtó ennek ellenére ezt egy betonbiztos 8+/10-es játéknak tartja, de ahogy látom a nép még jobbra! ÉRTHETETLEN! Nem értem... komolyan egyszerűen nem értem. Ennyire alacsonyan van a léc? Ennyire nem látják a hibákat, a lopásokat, a vergődést? WTF?
Ez a játék is csak arra volt jó, hogy újfent rávilágítson, hogy továbbra is csak a From képes jó gameplay mellett játékot prezentálni. (Azok se tökéletesek, de ezeknél 10x jobbak!)
Nálam ez így nagyon jó szándékkel üti meg a 6-ot a 10-ből, de fel a fejjel
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.