HTML

TrueGameTests

A blog célja bevezetni a tiszta, elfogulatlan játéktesztelést, játékvéleményezést, a lehetőségeinkhez képest olvasmányos, laza, szórakoztató formában. Nincs fanboykodás, nincs lefizetés gyanú, mind a kiadók, mind a fejlesztők arcába belevágjuk a szomorú vagy éppen dicső igazságot. Az igazság a kulcsszó! Ezért, ha egészen véletlenül, valami ördögi intrika folytán tárgyi tévedés, elírás szerepelne az értekezések valamelyikében, azt az olvasó feltétlenül jelezni köteles, különben a vármegye 4 fokára fogunk semmit sem tenni. Reméljük érthetőek és világosak voltunk!

Friss topikok

  • kalapala: Életem eddigi legjobb játeka (ps3). 11 napja húztam be a platinát, de a játékot még csak most kezd... (2023.01.30. 18:57) Demon's Souls PS3 teszt - másképp, mint mások!
  • Tinman: @László 88: Új Torment megvan már nekem is, de sajna még nem volt rá időm. Ha hozza a Planescape s... (2017.04.16. 12:03) Planescape Torment teszt
  • bobjay: Szia Tinman! Szeretnék megérdeklődni tőled valami fontosat privátban. Tudnál nekem adni egy email ... (2015.08.25. 22:27) Dust: An Elysian Tail teszt
  • Tinman: @Rainse: Igen, tisztában vagyok vele, de ez egy 3 éves cikk :-) (2015.06.09. 18:23) Diablo 3 teszt (PC)
  • Rainse: Nem rég vettem meg mert le volt árazva de nem is számítottam arra, hogy egy ilyen jó játékot kapok... (2015.05.25. 17:24) Dark Souls PS3 teszt - Game of my life?

Linkblog

2011.10.24. 13:20 Tinman

Gears of War 3 XBOX360 teszt - elmélkedések egy más szemszögből

Bár már javában a Red Dead Redemption közepén tartok, de a GeoW 3-al kapcsolatos gondolataimat nem bírom tovább magamban tartani, fogadjátok végtelen elfogulatlansággal és őszinteséggel ^^

Bikaürülék aka Bullshit

Múlt héten átfutottam pár szaGmabeli cikket a GeoW 3 kapcsán és elismerőn bólogattam ismét, hogy nem haltam meg, a híresztelésekkel ellentétben nincs itt a világvége, a sárgolyónk nem billent ki pályájáról, minden a legnagyobb rendben(?), hiszen a szaGma továbbra is rezzenéstelen arccal hazudik, vagy csak szimplán dilettánsok, kiégtek, igénytelenek, vakok... tulajdonképpen mi a franc bajuk van ezeknek?

Megmondom: Gyávák. Jó részüknél érezhető a kisebb csalódottság, de a cikk megírása elején, tolnak egy gúglt, aztán jön a: hűha az IGN, a Gamespot sőt még a gaygamer(LÁL) is 9/10-et tolt rá, heves ömlengések kíséretében, hát akkor nekem balkáni fajmagyarnak se lehet alább adni... kapjon 9.5-öt, hiszen ez 2011-ben egy hajszál híján TÖKÉLETES játék!

Vagy nem.

Szögezzük le gyorsan: A GeoW egy részről pontosan olyan sorozat, mint a Halo, a multi a lényeg. Vagy most csak mentegetem már én is? ;-)

Multiban minden szép és jó, a jobb heréjükre teljes alakos Marcus-t tetováltató kogteges' zombiknak tökéletes játszótér. Nincs is ezzel gond! 

"A legjobb rabszolga az, akivel elhitetik, hogy szabad." -elvből kiindulva, az ilyen multi őrjöngéseknek hála egy boldogabb és békésebb társadalomban élhetünk, melyben az ilyen felszínes örömeket(?) hajhászó "narkósok" nem odakint szaladgálnak a 3 hónapos OKJ-s Thai-box gyakorlatukkal, hanem odabent prolizhatnak a hitelre vett rendszerük előtt a többi panelossal együtt. Bódogság'! Ha csak belőlük állna a gamer társadalom...

Csak az a fene nagy baj, hogy van a másik réteg - a nyilvánvaló kisebbség-, akiknek van szemük, vannak igényeik, és láttak már AAA+++ akciójátékot. Na a GeoW 3 nem nekik készült.

Tehát akkor 2 mérce van? Van a multisgeekek skálája 80-as IQ-ig és van a normál skála? Vagy fordítva? Hiszen az a normális, amit többség szeret/tesz nemde?

Ok, legyen: A multifetisiszták számára az új GeoW rész vitathatatlan remekmű, min. 9/10, a normál számára meg egy 6.5-ös, de nagyon jó indulattal.

Mivan' köcsög? Beszóltál?!

Be. Nagyjából 2 hétig tartott végigjátszanom az új hype-félistent, persze többször pihentettem, mert piszok unalmas egy darab lett ez kérem. Játékidő tekintetében nem lehet panaszom, én ACT 3-nál, már úgy éreztem, hogy 20 órája ezzel játszok (nem vicc!) és messze volt még a vége, aztán nagyjából 13-15 óra körül lehetett a valós és teljes gametime, ami egy lövöldétől maximálisan korrekt szám, csak nem mindegy milyen az a 13-15 óra.

Igyekszem mindig spoilermentes lenni amennyire csak lehetséges, így a történetről nem szeretnék mit regélni, meg különben is, ha nagyon megerőltetjük magunkat egy székelés időtartama alatt, ezt az epikus és rendkívüli mélységeket magában hordozó drámát mi is ki tudjuk agyalni, ezen meg egy komplett túlfizetett csapat dolgozott... ehh, nincs igazság!

Annyi azért engedtessen meg, hogy váltig állítom, hogy egy mai játéknak muszáj már az elején domborítani valamit, mert a kevésbé fogékonyak felállnak mellőle. Így van ez a pasziánsz Windows 7-es verziójánál, ellenben a GeoW 3 esetében egy erősen álmosító Act I-et kapunk tízezer+áfáért, mert a többi ACT-ban sem fogjuk bokáig rágni a körmünket, ha láttunk már valaha akciójátékot.

Az hagyj ám, hogy a "csőpálya" kifejezés új értelmet nyer, de hogy vagy 3x-4x megjáratják velünk az elején azt a szerencsétlen roncsot, az már talán egy elvakult rajongónak is feltűnik. Ugye feltűnt?

Hol vannak az ötletek??? Lépünk kettőt, majd "barrier", beszór pár 1/10-es nehézségű enemyt a játék, unottan lemészároljuk őket, majd megyünk tovább, megint lezárt pályarész, majd megint és megint, ha a pálya végére értünk és szerencsénk van, lesz egy kis bactrack is (jujdejó). Az egész k. játékon keresztül, 1-2 kivételtől eltekintve ez van, ezt kell szeretni.

Rendkívül le van limitálva az, hogy merre mehetünk, 70%-ban egyetlen út van, a maradékban pedig a másik út valami very secret cog taghez, vagy semmitmondó információmorzsához, lőszerhez vezet. Eltévedni lehetetlen, aki ehhez a játékhoz walkthroughoz nyúl, az k. élet, hogy nem eleme az épelméjű emberek sovány halmazának.

Ha most félreteszem a negatív tapasztalataim, és maximális jó szándékkal nyilatkozom, akkor azt mondom, azért van ez így, mert a 6 éves konzol ma már hw-ben kevés, tartani kell a frame-t, nem lehet v-sync-elni, némi AA se árt, a fél képernyőt betöltő karaktereket meg csak nem lehet 1 kB-os gif alapú textúrákkal ellátni, A.I. se árt, meg animálni is kell a népet. Ennek ára van. Kis pályák, minimális interakció a környezeti elemekkel és rengeteg statikus elem.

Ezért van az kérem, hogy az avatatlan szem elájul a GeoW 3 grafikájától, mert azt el kell ismerni, hogy ezen a vason, ez így elég szépen néz ki még mozgásban is, de ebben a játszóházban eltöltve pár órát hamar észrevesszük a kínos spórolást, pedig igyekeztek ezeket nagy szakértelemmel eltüntetni, de legalább kijelenthető, hogy a Geow 3 kifejezetten jól optimalizált.

Csak akkor azt nem értem, hogy pl. az első sorban emlegetett RDR miért képes nagy nyitott tereket, kifejezetten kellemes grafika mellett mozgatni, a drámaian nagyobb mértékű interakcióról már nem is beszélve. Távol álljon tőlem, hogy egy western shootert, egy bedesz' sci-fi darálással hasonlítsak össze, de én szívesebben beáldoznék némi látványelemet annak érdekében, hogy a remélem soha el nem készülő Geow 4-ben nagyobb nyitott terek és nagyobb szabadság legyen. Persze erre nincs igény... ez egy darálás, ez kell a népnek, ezt tömik az arcukba a 2 whoper után.

Fenti elméletem másik legjobb igazolója, a rengeteg "ajtózás". Bizony kérem, a 2. részben valahogy sokkal finomabban megoldották a pályarészek közti átmeneteket, melyet itt a Resident Evil-ben szarrá utált gagyi ajtó effekt modernizált változata, 12.1% sikerrel próbálja meg zökkenőmentessé tenni, ami valljuk be a "faszkivanvele" kategória. Hiába kicsi a vram. Az Unreal motornak hála ebből a látványból, stabil FPS-el ennyit tudtak kihozni. Bele se merek gondolni, hogy tehetségesebb programozókkal micsoda csodát láthattunk volna.

Emiatt kényszeredetten a játékmechanika is barrier & harc & duma, örökös körforgásban van, amit még le is nyelnénk, ha nem lenne istentelen egysíkú a harc. Nem egy rajongótól is olvastam, hogy igazából 2 fegyverrel az egész játék abszolválható (nem vagyok rajongó, de én 4x dobtam gránátot is... kapok sütit?), ráadásul a pluszként megjelenő fegyverek se nagy számok, nehézkes a használatuk vagy szimplán csak gyengébbek az általános fegyvereknél. Vagyis ezen a téren sem történt előrelépés!

Hol is tartunk? Van sok, rövid, de szép csőpályánk, mackós és kidolgozott katonáink, kínos ajtózások, és felejtős, megszokott fegyverek. Ez már így magában elég arra, hogy ne merjünk rá 9 feletti értékelésben gondolkodni, de tovább is van...

...mondom még.

A GeoW sorozatnak vannak kötelező védjegyei: ocsmány szörnyek, tesztoszteronszagú és faék egyszerűségű szövegek, kopottas színek, meg kikeszség'. Szerencsére ezen a téren nem sok változás történt, így egy db. neuronunk se fog túlterhelődni, viszont a színek terén a 3. részre csak sikerült végre megtalálni az editorban a kontraszt csúszkát, így a higanyeső és a lávakövön csiszolt textúrák végre kellemesebbek a szemnek.

Ocsmány szörnyek tekintetében a GeoW mindig is jeleskedett, most a Locust-ra ráadásnak megjöttek a Fénylők, A.I. tekintetében holt u.a. tudják, mint a Locustok, ill. még annyit se, mert a nagyobb daraboknak esze ágában sincs fedezéket keresni, normalon takaros kis mészárszék rendezhető velük. A Boss-ok bár látványosak javarészt, de leölésükhöz sokkal kevesebb energia és ügyesség szükségeltetik, mint egy átlag harci szituációhoz, ez jobb helyeken fordítva szokott lenni, hát itt nem így van.

Valódi ötletekkel, egyedi megoldásokkal a kifejezetten jó ACT II-ben fogunk találkozni, de ez az 1 ACT azért nehezen viszi el a hátán az egészet, ill. so-so volt még a Hajnalpöröly csapás színhelye... de ez kevés. A 2. részben sokkal felejthetetlenebb csatákban és helyszínekben volt részünk.

Ha jól kiharcoltuk magunkat, -nálam ez 1 óra után bekövetkezett-, lehet örülni a mélyenszántó szövegeknek, Kóltrén'-nek és érdektelen beszólásainak, meg a drámának, hogy.... de most ezt nem írom le, de túl fogjuk élni, zsepi nem kell. Gondolom az említett rész azért kellett, mert sokan tuskószimulátornak bélyegezték a játékot, maradt továbbra is az, kötelező nyálbetéttel.

Valami a nehézséggel sem stimmel, mert oda se koncentrálva, fedezékeket nem nagyon használva is, vagy ACT 3-ig eljutottam úgy, hogy 1x sem haltam meg, de még csak felsegíteni sem kellett. Persze a rajongók úgyis hardon kezdik, de nekik meg az lesz szvsz túl könnyű... soha nem szenvedtem lőszerhiányba, sőt nagyon hamar túltermelési válságot éltem át, így mindig a legerősebb fegyverrel irthattam a hordát.

Nem tudom a GeoW 3 mit akar nekem mondani, sugallni, mert hol komolyan vehető, hol pedig kifejezetten nevetséges. Próbáltam átélni a posztapokaliptikus hangulatot, a reménytelenség érzését, hogy végesek az erőforrások, hogy rajtunk a világ szeme, hogy jaj most mi lesz, de semmit nem éreztem.

Szépnek szép, ebben a mai konzol genben, de zenékre pl. nem emlékszem, társaimra se nagyon, csak a tirpák Kólra', nem éreztem veszteséget, amikor kellett volna, 3 rész óta képtelen vagyok azonosulni Marcus motivációival, meg úgy az egész nem jön át... bár a 2. rész kifejezetten kellemes volt, ez a 3. rész meg egy kövérre hízott kiegészítő lemez.

Sok fejlődést nem tud felmutatni a single kampány során, max pár új szörnyet, pár új "soha nem használod az tuti" fegyvert, szirupos, iszonyat közhely drámát, meg némi fejlődést a színvilágban.

Single alapján ez nem több, mint 6.5/10.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tgamet.blog.hu/api/trackback/id/tr123326147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása