HTML

TrueGameTests

A blog célja bevezetni a tiszta, elfogulatlan játéktesztelést, játékvéleményezést, a lehetőségeinkhez képest olvasmányos, laza, szórakoztató formában. Nincs fanboykodás, nincs lefizetés gyanú, mind a kiadók, mind a fejlesztők arcába belevágjuk a szomorú vagy éppen dicső igazságot. Az igazság a kulcsszó! Ezért, ha egészen véletlenül, valami ördögi intrika folytán tárgyi tévedés, elírás szerepelne az értekezések valamelyikében, azt az olvasó feltétlenül jelezni köteles, különben a vármegye 4 fokára fogunk semmit sem tenni. Reméljük érthetőek és világosak voltunk!

Friss topikok

  • kalapala: Életem eddigi legjobb játeka (ps3). 11 napja húztam be a platinát, de a játékot még csak most kezd... (2023.01.30. 18:57) Demon's Souls PS3 teszt - másképp, mint mások!
  • Tinman: @László 88: Új Torment megvan már nekem is, de sajna még nem volt rá időm. Ha hozza a Planescape s... (2017.04.16. 12:03) Planescape Torment teszt
  • bobjay: Szia Tinman! Szeretnék megérdeklődni tőled valami fontosat privátban. Tudnál nekem adni egy email ... (2015.08.25. 22:27) Dust: An Elysian Tail teszt
  • Tinman: @Rainse: Igen, tisztában vagyok vele, de ez egy 3 éves cikk :-) (2015.06.09. 18:23) Diablo 3 teszt (PC)
  • Rainse: Nem rég vettem meg mert le volt árazva de nem is számítottam arra, hogy egy ilyen jó játékot kapok... (2015.05.25. 17:24) Dark Souls PS3 teszt - Game of my life?

Linkblog

2011.05.12. 10:37 Tinman

Assassin's Creed XBOX360 teszt egy más szemszögből, FLAME ON!

No kérem szépen, tegnap esti, friss élmény az AC I. végigvitele, gyorsan ki is írom magamból a felgyülemlett feszültséget, mert kaptam belőle a pofámba rendesen.

Az AC egy egészen elképesztő játék. Egy részről zseniális, más részről botrányos. Hogyan lehetséges ez? Tessék tovább olvasni és részletes magyarázattal szolgálok.

A játék külleme, így 3 év távlatából is kifejezetten gyönyörű. Az Assassin's Creed első részére én innentől fogva ráaggattam az Archicad Creed nevet, eztán eme első részt, ilyen kitüntetett figyelemmel fogom illetni. A 3 nagyváros rendkívül igényesen felépített és designolt, az épületek tetejére felmászva, pedig konzolon ritkán látott látványban lehet részünk. A magasabb pontokról az egészen véletlenül mindenhová odatolt szénásszekérbe pedig, szó szerint szédítő ugrásokat abszolválhatunk. Ez hiába repetitív, még 50 ugrás után is élvezetes látni. Perfekt. De jól hangzik eddig ugye?

Ahogy közel tökéletes a középkori városok hangulata, a nyüzsgés, a koldusok, az emberek viselkedése, a katonák külleme, az a mennyiségű tömeg, amit az engine megmozgat... ezekkel nincs gond, sőt abs. kimagaslóak. De jó játék lehet ez, nem? ;-)

NEM.

Jól tudjuk, hogy egy gyönyörű nő bizony az esetek nagy többségében olyan messze van a földre szállt angyaltól, mint ide Damascus ;-) Így van ez az Archicad Creed esetében is. A küllem mézes, mázas szinte érzi az ember a falakból áradó hőt, szinte megtölti orrunkat a kelet fűszereinek bódító illata, elmerülünk a tömeg forgatagában és egészen addig halálra élvezkedünk a játékkal, amíg nem kezdünk el vele JÁTSZANI.

Bicskanyitogatás

Valószínűleg van bennem némi visszamaradt fejlődési rendellenesség, mert a játék kezdete után 1 órával, még azt sem tudtam, hogy ki az ellenség, ki a barát, és hogy miért is kell nekem ilyen sok embert megölni... ez utóbbit most se értem, de biztos ez a játék fő célja, hiszen vagy 15 achievment is kapcsolódik hozzá. Na azért se öldöstem volna őket, de az AC másképp gondolta.

Felebarátaim, egy alapvetően lopakodósnak szánt játékban, ennyit még az életben nem kellett ölni. Az AC NEM stealth játék, hanem egy hack 'n slash némi kaland elemmel, és kevés lopakodással. Hihetetlen, hogy ilyet kell leírnom, de a Viking: Battle for Asgard-ban kritizált lopakodós részek SOKKAL jobbak ennél. A Thief, Hitman és Splinter Cell géniuszokhoz mérten, pedig az AC egy öldöklő hadjárat semmi egyéb.

A harcrendszert még a közepesnél is gyengébb jelzővel kell illessem és ami a legrosszabb ebben, hogy cefet sok a harc. Szinte süt a játékról, hogy valami legendát akartak kreálni, minden energiájukkal az ütős küllemre és a szövevényes sztorira koncentrálva, de a játékmenetre, mintha elfogyott volna a lelkesedés és az idő.

Elmélkedjünk még egy kicsit a harcokról... ha be is fogunk egy ellenfelet, akkor is kínosan gyakran megeshet, hogy a közelben levő civilt ütjük, pár esetben ebbe bele is halnak, amit persze energiaveszteséggel torol a program... értelmes mondhatom. A kamerakezelés sokszor a p*cs*met mutatta és naná, hogy pont akkor nem engedi forgatni a kamerát, amikor az életünk múlik rajta. Fű, bokor, fal, árusbódé... elképesztő, hogy a legnagyobb aprítások közbe, miket tud mutogatni a kamera, a bokáig szalad ilyenkor az ember szemöldöke.

Még a játék első negyedében, egy alkalommal, hangos szitkokkal telve felordítottam, amikor megkaptam a counterattack képességet, melyet megkapása előtt már több alkalommal javasolt a program, hogy használjam tömegek esetén... de hogyan kérem, ha még nincs is olyan képességem?!

Frém on!


Aki azt hazudta, hogy nincs v-sync és framedrop, az orálisan szeretgesse meg magát a főtéren. Van. Méghozzá sok helyen... baromira látszik, hogy ez a 3 éves játék, már akkor se volt konzolra való... elfogy az XBOX ereje, mint orkánban a gyertya lángja.
Az AC bizony, nem egy helyen olyan 10 frémet öklendezik ki magából, hogy Chaplin kora jut róla eszembe. Hiába a szépségnek a sétálgató koldusseregnek ára van. Nem veszés annyira a helyzet, de rendkívül sok helyen érezni, a botlást.

Apropó koldussereg... külön bekezdést érdemelnek.

Soha nem voltam koldusellenes, de ebben a játékban lágszóróval' szeretném őket durrongatni' análba. Borzalom. A játék vége felé úgy növelik a nehézséget, hogy bebaxnak egy 10 m X 2 m-es utcába 3 koldust, lépni nem lehet tőlük. És ez még semmi... mert kb. megötszörözik az elmebeteg járókelők számát, akik gurgulázva, hörögve, zombiként ütlegelnek és ha kinyírom őket, büntet a játék. Olyan szinten idegesítőek, főleg, ha éppen orrgyilkosságra vagy lopásra készülünk, hogy sokszor nem akartam elhinni, hogy egy ilyen csodás küllemű játékba, ekkora baromságokat gondoltak "hangulatfokozóként" beletenni.

Természetesen(?) ha odébb lököm a koldusokat, akkor meg kapom az achit, hogy "A szegények ellensége - Reméljük büszke vagy magadra"... pénz nincs nálunk egy fitying sem, így értelemszerűen nem tudunk adakozni, de tőlünk tarhálnak mégis... mekkora baromság ez már? Minek ez a hülyeség bele?
Ne mondja már nekem senki, hogy Damascus-ban anno, minden utcában 3 koldus, és 10 elmebeteg volt.
Agyrém.

Pontosan ilyen agyrém, hogy nem egy helyen találkozunk vízzel, csatornával, kikötővel, ahol is kiderül, hogy nem bírjuk a vizet. Álljunk meg egy szóra... adott egy szuper orrgyilkos, aki úgy ugrál 1.5 m-nyi szénába 30 méter magasból, mint egy szuperninja, 15 állig felfegyverzett páncélos lovagot 2 perc alatt darál le, de a vízre allergiás. Ha már "sandbox", ha már igyekszem realisztikussá tenni a programot, akkor erre az egészen apró dologra nem értem, miért nem figyeltek.


Nincs megállás!


Éspedig', továbbá! Amit mára már egyáltalán semmilyen játékban nem tudok lenyelni az az újratermelődő ellenfelek! Egyik alkalommal az orrom elé tett le az engine a 2 őrt, de láttam ilyet átlag járókelőkkel is. Ugyan ez van a tetőn is... szépen lepucolom a népet, elmegyek pár utcával arrébb, visszajövök és újra tele a tető.
Arcpálma hegyek!

A másik súlyos probléma, hogy hiába kezdek visszarázódni a hallás utáni angolba, de akkor is oltári gennyes dolog, hogy nincs felirat. Még legyintenék is a dolgon, ha kevés szöveg és még kevesebb tájszólás lenne, de nem így van. Keményen kell fülelnünk, ha nem akarunk lemaradni, az egyébként igazán érdekes és egyedi sztoriról.

Sokan dicsérték a lovaglós részeket, melyek szerény véleményem szerint kb. 5 percig érdekesek, hogy nézd mán' de szépen animált a paci és milyen élethű a galopp, de ez kevés. Rém kevés. Ok szép és jó, elmegyek A-ból, B-be, de hol maradnak az ötletek? Miért nincs pl. valamiféle lovagi torna? Miért nem harcolhatunk városon kívül arénákba, többféle fegyverrel? Esetleg ügyességi/lovaglós részek? Helyette az van, hogy a lovaglós részek csak a városok között vehetők igénybe, de később eljutva mind a 3 városba, garantáltan halk hálaimát rebegünk a quicktravel istenéhez és csak akkor fogunk lóra ülni, ha nagyon muszáj.

Ha azt gondolod kedves olvasó, hogy vége a fikahadjáratnak, akkor el kell keserítselek a legfinomabbat a végére hagytam: Mellékküldetések.

Egészen pontosan a 3. gyilkosságig/városig lenyelhető a játékmenet (Acre, Jerusalem, Damascus első kerületei). Onnantól fájdalom...

1. Menj el a következő HQ-ra, ahol tájékoztatnak.
2. Ha szereted az orális szexet, ments meg minden civilt és mássz fel minden toronyba... ezek közül "ügyenként" 3 mindenképpen kell (3x9=27 rém unalmas melléküldetés!)
2.5 Szedjél össze zászlókat, mert az informátor kezéből 18 db. zászló kiesett a környéken, de fáj a lába, szül a macskája, terhes a tehene, menstruál a hóbaglya, ezért neked kell összeszedned -lehetőleg 3 perc alatt- a zászlókat. BZDMG! Külön bzdmg díj a totálisan ötlettelen orrgyilkosságokért. Ölj le 5 perc alatt 5 templomost, vagy 3 perc alatt 3-at.
3. Öld meg a célpontot, majd döbbenj le 9x, hogy lehet, hogy nem is kellett volna megölni, mert ezek a mókás haldoklók, haláltusájuk közben 100%-ig mást mondanak, mint amit eddig hittél. (Kötelező katyvaszás a sztoriban rlz!)
4. Menj vissza a főmuftihoz beszélgetni'.

Goto line 1 and repeat it 9 times!

EZ az Assassin Creed I. része, erre nyáladzik több millió zombi. Gratulálok!

Egyébként az elejétől fogva bíztam benne, hogy némi plusz történeti infóhoz jutok hozzá a mellékküldetések által, és az eredmény is-is, bár inkább a nem irányába hajlik ez a kérdés. Csak pár mondat ugyanis a jutalmunk, sőt 1-2 esetben olyan orbitális baromságot kapunk, hogy pl: "a célpontot sok őr őrzi" vagy az AC best of fail első helyezettje: "sok részeg van a kikötőben"... no comment.

De tudjátok mit? Rendben... mit kell akkor ebben a játékban a totális élvezet eléréséhez tenni?

a, Más játékot keresni?
b, Végigrohanni a főszálon 7 óra alatt?
c, Belemodolni egy tigris tankot és azzal halomra lőni azokat a rohadék koldusokat?

Ha tényleg csak a lényegre szorítkozunk ez a játék egy szombati nap... az meg úgy erősen kaki szagú ám... főleg, hogy ha le is vonjuk a mellékküldetések által keltett stresszfaktort, akkor egyrészt mit is csinálunk a játékban, másrészt egy középkori "sandboxtól" ez gyíkszellentés.

De fel a fejjel, még tovább tudom ütni a vasat: Zászlószedés!

Amikor először láttam Masyaf-ban, azt mondtam, ez így 1x okés, belefér... de amikor minden egyes város, minden egyes kis szaros kerületben, más típusú zászlókat láttam, akkor azt mondtam, hogy ezt nem hiszem el... és nem egyfajta zászló, hanem van vagy 6 féle. Mi ennek az értelme? Mi ennek a lényege a nagy büdös semmin kívül, meg az értelmetlen achikon kívül? Elárulom: Időhúzás. Ha már nem tudunk változatos küldetéseket kiötölni ebben a középkori GTA utánzatban, akkor legalább legyen ilyen barom gyűjtögetős valami. Aki ezt kitalálta, azzal help nélkül az összes k. zászlót összeszedetném! Ha 2 óra alatt nem sikerül villamosszék... szép szagos lenne a történet befejezése, ugyanis összesen lehet vagy 200 zászló benne ^^

Nem regéltem még a mesterséges unintelligenciáról. Az A.I. a demens amőba és az 1 hónapos autista keverékkutya között van valahol.

Példa 1.: 2 katona van a semmi közepén, egyiket "megasszaszinálom", majd imádkozó sáska, erre a másik megfordul, odamegy a hullához és ordibál, hogy ki tette. Na vajon ki? Biztos az almás deres a farom alatt kisapám'!

Példa 2.: Harcok alatt egyáltalán nem dolgoznak össze... egyszerre szigorúan csak 1-ik üt. Tömegeket lehet lemészárolni a counterattack-el, aminek használata abs. nem nehéz. Megbocsáthatatlan, hogy a végjáték felé közeledve újra és újra benyomják, a "és akkor hirtelen meglep 10 katona" helyzetet. Ennyire nem lehetnek ötlettelenek uborkáéknál!

Példa 3.: Leölök 15 katonát a tömeg kellős közepén, fejvesztve menekül mindenki, majd a hullahegy közepén állva látom, hogy szépen tapossa újra a nép a halott őröket... nini, jön egy újabb őr! Blend! "Hú did disz?" -jön a kérdés. Közben rajta taposok egy arccsonton, majd továbbmegy az őr... jön a másik: "Húz riszpánsziböl 4 disz?" Blendelek továbbra is ezerrel a hullarakás tetején. Ez is továbbmegy. Szánalom. Lehetne finomítani, hogy nem, ez nem is száni, nem is olyan vészes, de hazudjunk magunknak? Ez gáz, nem kicsit... nagyon.



Sok helyen olvastam már, hogy a free running zseniálisra sikerült benne. Nekik ajánlom a tényleg zseniális Mirror's Edge-t. Ebben a játékban sem rossz a helyzet, de az irányítás engem kifejezetten irritált. Sokszor súlyos balfaxkodás lett a vége, menekülésnél meg legtöbbször semmi nem úgy történt ahogy szerettem volna. A leglelohasztóbb, amikor az ember gyorsan mászna felfelé egy ház oldalán, és középen egyszer csak megállunk, lógunk ott, mint Ödönke orrából a baktériumhadtest, az őrök meg alulról dobálnak minket. Ehhhh. -.-

Ilyen könnyfakasztóan unalmas játékmenet mellett, simán azt mondanám, hogy az AC egy kerülendő, közepes alkotás, de a küllem és a sztori vannak annyira közel tökéletesek, hogy feltétlenül megéri szenvedni egy keveset ezzel az építészeti demóval :-P

Az első 3 gyilkosságig, mosolyogva 8/10-es a cucc... de miután az egész addigi lépéseinket teljesen megismételtetik velünk még jó párszor, onnantól olyan, mint a Barátok Közt 5000. része: önismétlés 70-es IQ-val rendelkező agyhalottak számára.

Ez bizony 6.5/10, oltári csalódás számomra, sokkal többet vártam.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tgamet.blog.hu/api/trackback/id/tr382897769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása