HTML

TrueGameTests

A blog célja bevezetni a tiszta, elfogulatlan játéktesztelést, játékvéleményezést, a lehetőségeinkhez képest olvasmányos, laza, szórakoztató formában. Nincs fanboykodás, nincs lefizetés gyanú, mind a kiadók, mind a fejlesztők arcába belevágjuk a szomorú vagy éppen dicső igazságot. Az igazság a kulcsszó! Ezért, ha egészen véletlenül, valami ördögi intrika folytán tárgyi tévedés, elírás szerepelne az értekezések valamelyikében, azt az olvasó feltétlenül jelezni köteles, különben a vármegye 4 fokára fogunk semmit sem tenni. Reméljük érthetőek és világosak voltunk!

Friss topikok

Linkblog

2011.04.26. 12:36 Tinman

Bullet Witch XBOX360 teszt

Máig nem tudom megválaszolni a kérdést, hogy tulajdonképpen nyomorúságos életembe, miért is kellett nekem ez a játék. Talán a rejtett perverz tudatalattim kényszerített rá, hogy ismételten alászálljak valami pokolian szar virtuális világba, vagy SQJ mester "csöcs, segg, mell" szentségtelen triumvirátusa lehet a dologban... hát tényleg nem tudom miért raktam az ebay-en kosárba. De ha már megtörtént, hát legyen.

Kezdjük azzal, hogy mi is az a Bullet Witch...

Ez kérem egy újabb japán agyrém, egy játék amiben ismételten azt gondolták, hogy hosszú combokkal, ritmikusan ringatózó fenékkel el lehet adni egy játékot. Innen Magyarisztánból üzenem, hogy: NEM. Ilyen játékot max csak ilyen őrültek vesznek mint én, de még én is jóárasítva vagyok csak hajlandó ilyesmit beszerezni. Erről jut eszembe, múltkor olvastam egy fórumon az egyik delikvenstől, hogy az Onechanbara (gy.k.: a játéktörténelem legfosabb alkotása) egész jó volt és 3x vitte végig a 3 nehézségi fokozat miatt! Innen üzenem neki, hogy tehénszart enni teljes kiőrlésű barnakenyérrel az őrület egy elfogadható foka, de amit ő tett, azért még Lucifert is bannolnák a pokolból. Nincs lejjebb!

De kanyarodjunk vissza könnyedebb témához... szóval a Bullet Witch egy akció lövölde, 95%-ban lineáris játékmenettel, agysorvasztó és ötlettelen lövöldözéssel és szürke, már-már kényelmetlen hangulattal.

Belsőségek

Szegényke sztorija is olyan, mint amikor a 10 éves kisgyerek elkezd alagutat ásni Kínáig... az első 10 percben qrva nagy lendület van, aztán fél óra múlva csak egy nevetséges gödröcskét látunk, melybe még az eső is csak nagy duzzogva hajlandó összegyűlni.

Pontosan ilyen a Bullet Witch (továbbiakban BW) története. Az elején tényleg azt hiszed, hogy ez egy jó játék lehet, hiszen a posztapokaliptikus témát még az Asylum stúdió se tudta katasztrofálisan elrontani. Itt sikerült. Hiába haladunk előre a pályákon, baromi hamar elkap bennünk az az érzés, hogy ezek tényleg csak pályák... level 1, level 2, level 3. Unalmas, botrányosan repetitív és nem is nagyon értjük az egészet, aztán a végére megértünk mindent, de minek? Fájdalmasan felejtős az egész.

Pozitívum is van azért, elvégre minden rosszban van valami jó. A BW-ben ez ki is merül annyiban, hogy INGYEN tölthetünk le kosztümöket a Live-ról és ezekben tényleg jól mutat hősnőnk. Abs. kellemes, szépen animált fenék, hosszú lábacskák, szép arc, nőcis hajkorona... különösen a titkárnő szerkót ajánlom abban nagyon mutatós a leány. Effektíve több IGAZI pozitívum nem jut eszembe. Említésre méltó még 1-2 boss harc, de bah... hol van ez a Castlevania boss harcaihoz. Talán ezen a téren képes a játék a 3-4/10-es szintről 5 köré kerülni, de ennél feljebb nem tud kapaszkodni.

A harcrendszer egészen egyszerűen száni. Mész, lősz, néha idézel valami varázslatot, evadelsz valamit, amit gyalog is eltudsz kerülni. Ennyi. Nagy ritkán némi izgalom is vegyül az ásításba, de kb. 6 órányi végigjátszás alatt nem sok ilyen pillanatra emlékszem.

Az ellenfelek változatossága siralmas. 90%-ban zombi-like katonák, pár megszállt lélek, meg egy nagy benga (róla majd később). A zombik annyira egy kaptafa, hogy a pontosan ugyan annyi lőszertől ledöglő piros sapkás zombi se visz semmiféle változatosságot a történetbe, így azt nem értem, hogy zöld és Nato sapkás miért nincs? El ne felejtsem még az agyas zombit, aki groteszk módon lebeg a levegőbe, oltári nagy feje van és tárgyakat levitál az arcunkba, meg jól lezárja nekünk színes barikádokkal a pályát, melyeket -tadam- a leölésükkel tudunk feloldani. Jajmár. -.-

Őszintén szólva veszélyes játékot űz végig a BW, mert néhol kínosan idézi a Bikini Szarmuráj Squad "élményvilágát", de amikor éppen arcon kaparná magát az ember, akkor történik valami jobb... nem jó! Jobb.

Ilyen fehér holló pillanat, mikor pl. egy katonai bázist kell megvédeni, egészen pontosan túlélni kell... na az egész korrektre sikeredett, ahogy a repülőgépes boss harc is. De még ezen csúcspontok ellenére is kicsit olyan érzése van az embernek, mintha egy szarral teli medencébe 5 méterről egy talicska sódert öntenénk... hullámzik aaaaaz, vannak magasabb pontok, de barátaim: a szar, az csak szar marad, még akkor is ha aranyat szórunk bele.

Valahol olvastam, hogy lehetett volna a BW jó játék is. Ezt nehezen tudom elképzelni... már eleve maga az alapötlet, hogy egy 2 méteres fegyverrel és egy blockable "titkárnővel" szitává kell lőni zombikat, már eleve ez garancia a totális bukásra.

Persze. Igen. Vannak varázslataink, de egyrészt nehézkes ezeket előhozni olyan balfaxul oldották meg az a varázslat inventoryt, másrészt meg elsőre jópofa egy lecsapó villám vagy tornádó, de minden sarkon unalmas megidézni, sokkal gyorsabb lőni. A meteor megidézése meg különösen nem ajánlott, mert az meg mindent visz, mint a makk ász... gyakran minket is. Fél várost leromboltam vele, alig bírtam elugrálni a méteres betondarabok elől, kimászok a romok alól, de az agyas zombit amire ráküldtem az meg vidámon ott lebeg továbbra is. Hát ez jó, komolyan... lőttem bele párat és jobb létre szenderült. Nem paradox ez egy kicsit? De.

Pontosan ennyire értelmetlen a védőfal varázslat, melynek szerepe ugye saját vagy segítőink védelme lenne, de minek? Mire megidézem leölök 6 zombit, és megmentek 2 katonát. Ja igen, a civilek és katonák mentése... értelmetlen baromság. Semmi értelme, de tényleg. Van egy sacrefice varázslatunk, mellyel kevéske életerőveszteség árán a pilledő humanoidokat visszarángathatjuk a csatatérre vagy a civileket csak úgy. És mi a jutalom érte? SEMMI.

Mi a hátránya? SEMMI. Néha persze lövik őket a zombik és nem minket, de kit érdekel? Ledarálhatjuk az egész bagázst seperc alatt. Meg komolyan... minek mentsek meg azért valakit, hogy aztán újra szarrálőjjék? Az ember legalább egy achit várna, vagy valami rejtett fegyvert, akármit, de semmi. Rémes.

A másik fő gond, hogy a varázslatok egy része felejtős, hasznavehetetlen, mire előhozod meghalsz típusú. Nincs sok értelmük, ahogy a fegyver második funkciójának sem, mely jelen esetben puskatusos harcot jelent. Mire alkalmaznánk, az esetek nagy részében meg is haltunk szépen. Esküszem ezeket a "pluszokat" azért tették bele csak, hogy legyen benne a játékban, amit aztán a borító hátulján ki lehet emelni valahogy így:

- Számos fantasztikus és látványos varázslat.

- Te vagy az emberiség megmentője! Ments meg minél több ártatlant, segítsd csapattársaid ebben a fantasztikus világban!

- Szuper fegyverek, melyekkel még változatosabb a gonoszok büntetése! Vedd kezedbe a sorsod, számolj le a gaz hordával!

ÓMÁJGÁD! -.-

Na ugorjunk...

Fejlődési rendszer van, sok értelmét annak se láttam. Az alap fegyverrel, teljesen jól el lehet lenni normalon, hard meg a szellemi paráznáknak maximum.

Még annyit, hogy zenékre kifejezetten nem emlékszem, ha voltak is, nullát érnek, a hangok terén viszont ki kell emeljem a megszállt civilek hangját... az annyira hátborzongatóra sikerült, meg a fura beteges mozgásuk is, hogy azoktól tényleg tartunk játék közben és valóban viszolygást ébresztenek az emberben. De ez rémesen kevés, meg amúgy se egy horror játék ez, vagy ha annak szánták, hát szégyelljek el magukat, de sürgősen.

Ígértem még a beszámolót a nagy bengáról. Hát őkelme külön bekezdést érdemel annyira semmitmondó és értelmetlen ellenfél. Az egész játék során találkozunk összesen kb. 10-el. Ebből 5-ön van védőpáncél a gyenge pontjukon, 5-ön meg nincs. Tök lényegtelen mert kb. 10 mp-el tovább kell lőni a páncélost. Legtöbb esetben ezek a szerencsétlen birkák, körbe forognak. Hiba a Mártiban. Szóval forognak körbe, mi meg két szofi lájt közbe unottan szitává lőjjük, melynek következtében 2.506 gallon vér tör elő a mellkasukból és egy örökkévalóságig tart míg elborulnak. Nincs az az arcpálma, amely igazán kifejezné az ember reakcióját egy ilyen csata után.

Ha nem lett volna elég a hibákból, akkor elárulom, hogy játék nem kifejezetten jól optimalizált, viszont cserébe bugos. Na szerencsére nem úgy, hogy nem tudjuk végigjátszani, hanem úgy, hogy sok esetben a lomló törmelékektől nem tudunk továbbmenni, vagy clippingelünk egy keveset, vagy szügyig közösülünk a vasbetonnal. Frém kérem az sok esetben alulról a 25-öt se és nem értjük miért... főleg azért nem értjük, mert a játék megjelenésének évében azért voltak XBOX360-ra látványos darabok (Lost Planet, Gears of War). Mondjuk ki nyíltan: Ezt a Caviás fiúk PS2-re és XBOX-ra gondolták, csak közben jött a generációváltás és némi upgraddel kiokádták nextgenre. A BW esetében továbbá kikérem az igényesebb játékosok nevében, a szaksajtó 5 és afeletti(!) értékeléseit... megkockáztatom, hogy a szintén mélypont Jumper ennél helyenként szórakoztatóbb és érdekesebb.

Ez bizony: 4.5/10 és ebből akkor se lett volna jó játék, ha ez az egyetlen cím az Univerzumba, úgy szar ahogy van. A 0.5 pontot meg az ingyenesen letölthető "skinekért" kapta.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tgamet.blog.hu/api/trackback/id/tr572856475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.