HTML

TrueGameTests

A blog célja bevezetni a tiszta, elfogulatlan játéktesztelést, játékvéleményezést, a lehetőségeinkhez képest olvasmányos, laza, szórakoztató formában. Nincs fanboykodás, nincs lefizetés gyanú, mind a kiadók, mind a fejlesztők arcába belevágjuk a szomorú vagy éppen dicső igazságot. Az igazság a kulcsszó! Ezért, ha egészen véletlenül, valami ördögi intrika folytán tárgyi tévedés, elírás szerepelne az értekezések valamelyikében, azt az olvasó feltétlenül jelezni köteles, különben a vármegye 4 fokára fogunk semmit sem tenni. Reméljük érthetőek és világosak voltunk!

Friss topikok

Linkblog

2011.04.07. 10:26 Tinman

Onechanbara: Bikini Samurai Squad XBOX360 kálvária, sokk, teszt, ilyenek.

Egy hős vagyok! Egy híró!

Az ember aki végigvitte az Onechanbara: Bikini Samurai Squad című 10/10-es alapművet. (Ájroni On, csak szólók!)

Nem hiszem, hogy a idehaza rajtam kívül lenne még tisztességtelen fehér ember, aki erre képes lenne. Mert felebarátaim... egy jó nőt bárki megtud dugni, de egy 150 kilós pattanásos, büdös, izzadt, rothadó fogú, szőrös muflonú lényt, csak az igazi tökös gyerek képes eligazítani. És én tökös gyerek vagyok gáddemit! Ezek után tuti.

A "játékot" normal fokozaton abszolváltam, ami azért jó, mert kezdetben nincs nehezebb /easy van még/ és mivel az egész játék ennyire zseniális ezért párszor csúnyán újra kell kezdeni, ami azonnali +600 zombi leölését jelenti.

No de lássuk kérem!

Gra FIKA és tsai

Emlékszem, hogy annak idején mikor meglett a NES masinám, C64 után bizony elég ütősnek számított a graf. Itt sincs ez másképpen. A grafika tökéletesen visszaadja többek közt az 1994-ben megjelent Playstation egyes színvonalát. Talán egyedül a főhősnők kidolgozása éri el egy PSP színvonalát.

Látni, hogy a programozók a VIC-II-es C64-es chip minden kis rejtett funkcióját ismerik és ki is aknázzák azt. Kiváló és látványos spiret-okat alkottak meg, ezzel is valósághűvé téve a nosztalgikus érzést. Hiszen az egész játék egy nagy nosztalgia, mert, hogy komolyan ezt nem gondolhattak az büdös k. élet!

A textúra szerű valamik gyakran egymásba lógnak. A víz effekt a NES-es Battle City pályatervezőjében látottakra emlékeztet, viszont amikor belemegyünk fröcsögést imitál, igaz kissé rasztercsíkos, de akkor is büntet. Egyik helyen lens flare-szerű valamit is láttam, de mivel csak fehér és egyenes csíkok gyűttek' a napbú' ezé' nem tudom az vót'-e. Nem elég, hogy nem finom kidolgozásúak a textúrák, de olyan szinten elnagyoltak, mintha szekercével faragták volna ki őket egy gránitlapból.



A karakterek mozgása példaértékű. Feltétlenül érdemes megnézni, hogy hogyan NE animáljuk a karaktereket. A zombik mozgása egészen elképesztő... egy részük mintha futna, de megállt velük az idő és ettől olyan, mint a lassított felvétel... talán fél perc is kellene mire elllllllllllaaaaaaaaaaaaassssssssúúúúúúúúúúúúzzzzzznnnnnnáááááááánnnnaaaaakkkkk felénk. Másik részük áll és néha csinál valami teljesen értelmetlent... pl. 5 perce a közelébe nem jártam, de azért üt egyet a levegőbe... hátha ott vagyok. A.I. odabax/10.

A puskás zombik természetesen át tudnak lőni falon, oszt' vagy szerencséd van és a program ezt érzékelte és nem sebződsz, vagy rábaxtál és akkorát szállsz egy apró lövedéktől, mintha egy gyorsvonat ütött volna el. Outstanding!

A készítők Michael Jackson nagysága előtt adózva megalkották a tökéletes moonwalker lányt, aki hátrálva, ezt rendszeresen prezentálja is nekünk. Az oldalazás is szenzációsan esetlenre sikeredett... "teljesen hihető és realisztikus" - nyilatkozta Stevie Wonder (a vak zongoraművész).

A pályatervezés magasiskoláját láthatjuk, minden egyes pályán. Tudom nehéz lesz felfogni, de képzeljétek el, hogy a Normandia (Mass Effect) fedélzetén vagytok és ott játszódik, mind a 20 fejezet. Na, ha ez megvan, akkor képzeljetek el egy ajtót, ami nincs. A térkép JELZI, hogy van ott "ajtó" de igazából az vagy egy lejáró a csatornába, lépcsővel, alagúttal, ajtó nélkül vagy egyszerűen csak egy másik utca.

Az egészben az a legszebb, hogy ez az egész őrület olyan, mint a pokol. Örök ismétlődés, örökké ugyan az. Amikor már a sokadik chapterben sokadszorra jártam u.a. a téren, akkor azt mondtam, hogy innentől már csak pénzért vagyok hajlandó tovább játszani. Végül úgy döntöttem, hogy csak azért is végigjátszom és megtanulom értékelni az apróbb kis finomságokat is a néha jogtalanul közepesnek megbélyegzett játékokban. Erre pedig nem átallok példákat prezentálni.
Sajnos a dolog annyira jól sült el, hogy már annak is örülök, ha a proktológus arra kér, hogy akkor most térdeljek egy pöttyet és pucsítsak. Higgyetek nekem ez az élmény jobb, mint a BSQ.

Na de haladjunk...


Sajnos 1 MHz-en és 38k-ba nem sok minden fér bele, de azért igyekeztek... a SID-szerű hangok pl. kifejezetten kellemesek, igaz hamar megunhatók, de zseniálisan puritán menüben lehetőség nyílik azok kikapcsolására. Lelki békénk és szellemi épségünk érdekében ezt induláskor tegyük is meg.

A zenék is frenetikusra sikeredtek a Londoni Orchestra ezúttal is kitett magáért... igaz nem ebben a játékban. Ellenben itt valami idegesítő gitártépés hallatszik, ami kb. 2 percig "érdekes" (érdekes ugye egy elefántlábú ember is) aztán kifejezett kínzás.

Játékélmény... csak vicceltem.

Előre szólók, hogy NINCS LÁDATOLOGATÁS! Igaz a környezettel való interakció is a zérus felé konvergál, de hát ára van a kényelemnek. Láda nagy ritkán van, de nem kell odébb tolni, KINYITNI SEM KELL (JUPI!), sőt szétverni sem kell, mert 90%-ukat nem lehet szétverni. A maradékban sárga XP van. Igen, barátaim... itt nem ám a nyúlbó' ugrik ki jazxp'. Nem. Itt NEKED KELL ÖSSZESZEDNI!

Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy ölöd a zombikat. Megdöglik egy. Tudni fogod mert ELTŰNIK, elpárolog, nincs, ne is kérdezd hová megy, elment, ne keresd. Távozásakor maga után hagy egy sárga aranykrajcárt, amit a nyíregyházi piacon tömni való libára beválthatsz... ezt diktálná a logika. De nem. Nincs bolt, nincs shop.

A sárga krajcár az XP. A piros bogyó /mert néha olyat tojnak/ a speciális erő feltöltő tabletta. Ezeket fel kő' szenni'! Ha nem szeded fő' rábaxol, mert nincs krajcár, nincs fejlődés, nincs láb, nincs csoki.


Speciális erő... zokogok. Soha a büdös életben nem láttam még olyan játékot, ahol ha speciális "feltöltődött" státuszba kerül a karaktered, akkor az neked hátrány. Ezt is megértem... itt ez kifejezetten hátrány. Szóval, az a jó neked, ha nem kerülsz speciális állapotba, mert egyrészt megcsúnyulsz, másrészt alig sebzel többet, viszont az életerőd rohamosan fogy. Grét!

Életerőt felölteni kizárólag a kb. minden 100. zombi leölése után, nagyritkán elpotyogtatott ZÖLD kriptonit-like kristályból lehetséges. Ebből is csak 3-at lehet magadnál tartani, viszont korlátlan mennyiséget felvesz belőle automatikusan(!) a karakter, de mondom... max. 3 van nálad. Nem, nem raktározódik sehol. Felveszed... van már 3? Ok, akkor a plusz elveszett a semmibe, gondolom oda, ahová a halott zombik tűnnek. Csodás.

A speciális helyzetet megúszni nem nagyon lehet. Előbb-utóbb a csajok elvörösödnek, aztán lehet szobortörmeléket keresni, vagy a nagyon ritka fullos szobrot, ezek ugyanis leveszik a piros állapotot. Örülünk Vincent?

Nem elég az eddigi siralomház, ami a nyakunkba szakad, de még a szamurájkardunk is meglehetősen hamar "ragadóssá" válik. Ezt jelzi is egy külön csík. Ilyenkor ha megcsapjuk a zombit, akkor beleragad a katana és egy végtelen történet kiráncigálni. Nem számít, hogy kombó közepén vagy... feltelt a csík, beragad a kard, lehet ráncigálni a zombi mellkasából. Nem örülünk.

Igen, le lehet rázni a kardot az LB hosszanti megnyomásával, ilyenkor 251.2 gallon vér fröccsen szét a falra, padra, gyalogútra, kombájnra, mindenre.  Ezt fél óra után észre sem vesszük, mert folyamatosan fröcsög a vér.

Szenzációsan valósághű az élmény, amikor levágod a zombi fejét és akkor is pontosan rád lő, majd levágod a kezét, akkor rugdos. Levágod a törzsét, akkor is képes feléd futni és jól belédrúgni.


Az ellenfelek változatosságára nem lehet panasz.

Van kb. 7 féle, és ezek lángoló verziói, de a láng effekt kb. olyan, mintha sárgás joghurtfoszlányok jönnének ki a delikvensből... szemet gyönyörködtető komolyan mondom.

El ne feledkezzem a rumcájszzombiról személyes kedvencünkről. Ő kérem nagy, szakállas, irdatlan szőrös a p*cse és helyből ennyit tud. Néha csap egyet a semmibe és amikor kettévágod a nagy benga lábaival tétlenkedik, mint Salakszentmotoros SE az NB I-be.

Jópofa még a hollózómbi, mely ha nem vagy elég közel hozzá, akkor egyszerűen a levegőben ledermed. Nem, nem lebeg. Ledermed. Ott van. Sokkoló.

RPG elem term. ebben is van. Ez már a benzinkúton is alap dolog, csak ott nem xp-nek hívják, hanem pontoknak. A sárga krajcárral lehet ugye fejlődni ezt tisztáztuk. Halvány lövésem sincs hogyan, de a sok krajcár után egyszer csak a pálya végén közli a program, hogy ad neked mondjuk 9 pontot azt teheted a powerre, a healthra, a reachre, meg a skillre. Egyik jány' esetében egyikre tettem, a másiknál a másikra, sok különbséget nem tapasztaltam. Mindenesetre jó, hogy ilyen van benne, meg kazettás magnó, meg ködlámpa.

Lehet aztán feloldani csinicuki, tüncimünci kis ruhácskákat és öltöztetni a főhősnőket. Ezek úgy maguktól oldódnak. Méssz, ölsz, vége a pályának és kapsz egy piros cipellőt, igazán gyerekbarát megoldás.

Azért még az én sokat megélt szemöldököm is a tarkómig szaladt, amikor a kb. 14 éves kislányt megláttam egy melltartóban és egy bugyiban. Jól rá is zoomoltam nagy sokkomban a micsodájára és örömmel konstatáltam, hogy nem fiú. Emiatt nem kap 0/10-et ez a trágyadomb.
Azt viszont nem értem, hogy mi baja van szegénynek, mert az alap "lélegzőmozgása" olyan, mintha állandóan lökdösnék... de minden oldalról, mintha valami beteg japán pornóvideó lenne, persze cenzúrázva, mert "japán óta" tudjuk, hogy aranyhallal csinálni az nem gáz, de megmutatni egy micsodát, az főbenjáró bűn.

Külön tetszett, hogy lehet változtatni a lányok szeme színét és akkor az jó neked. Nem tudom miért, mert játék közben úgysem látod a szemét... de a tudat érted?! Tudod, hogy zöld szemű és nem barna és akkor az úgy neked jó. Gondolom, mert nekem nem lett tőle jobb.


Azt még nem is mondtam, hogy a zombik a semmiből potyognak, vagy a beton alól jönnek elő. Ha nem tudod mit kell csinálni, akkor örökké! Egészen addig jönnek, míg ki nem szárad az XBOX-ban levő összes kondi...
Ha kipucolsz egy kis részt és 1 mp múlva visszamész, garantáltan újra tele lesz a placc zombival.

Folyamatirányítás, kombónatórika


Első 2 percben azt hittem, hogy ez is egy kombógeek cucc lesz. Nem tudom szerencse-e vagy sem, de nem így lett. Kvázi van 4 könnyen előhozható kombó és ezzel a kislány zombitól kezdve, egészen a nagy bálna boss zombiig, mindent le lehet gyikálni. Kiváló... lenne, ha a főellenfelek tervezésekor nem kapták volna össze magukat. Ezek egy része ugyanis, egész korrektre sikeredett, mintha az A.I. valami halvány szikrája csillanna fel bennük.
Meg is lepődtem, amikor a játék negyedénél úgy elkenték a szám, mint a sicc. Tehát ide kellene az a kevés kombó, de mivel nem tudod, hogy kell előhozni ezért próbálkozol... vagy sikerül, vagy nem, többnyire nem.

Nagyon kedves a játék készítőitől, hogy nincs combo térkép, fingod nincs mit kell csinálni pl. a 250 csapástól sem kimúló bloodmist zombinál... ezeket egyszerűen elkerültem, mert annyi értelmet láttam a megölésükben, mint egy zombiban...öööö... wait...wat?
Olvastam, hogy Cool combo kell hozzá, de az egész játék folyamán erre utaló magatartást nem tapasztaltam. Az azonos nevű televízióban pedig nem beszéltek róla, csak melleket, meg éles késeket mutogattak. Ezzel se vagyunk beljebb.

Sztori, figyelem very thin wall of text!

Van 2 lánytesó, akik mennek oszt' széjjelkúrják a zombikat a kiba. nagy szamurájkardjukkal. Ennyi.
Na jó... némi hadova is van ősi vérről, meg titkos szektáról, de semmi jelentősége, még a sarki róka is facepalmol tőle.

Teljesítmények, acsik.

Ritkán szoktam ezekről regélni, de itt muszáj. 27 achi van. 1 db. jár, ha normalon leszenveded. Ennyi. A többi normális ember számára elérhetetlen, mert meghalsz. Nem vicc... belehalsz, ha meg akarod őket szerezni. Nekem 2 pálya után rendesen fáj a fejem, pedig abs. nem vagyok fejfájós. Az összhatás ilyen. Fos idegesítő zene és hangok, párosulva a hányás küllemmel és a céltalan vérfröcsögéssel. Teljes agyhalál.
A maradék 26 achi kritériumai titkosak. Ha véletlenül 1 eseményt megcsinálsz abból a 3-ból, ami kell az adott achi megszerzéséhez, akkor megtudod mi a kritérium és rájössz, hogy esélyed sincs, mert nem is tudod mit akar a játék, mikor és miért. Érthető ugye? Szerintem sem.

Ettől függetlenül nekem +2 achi is meglett a végigvitelért járón kívül, ráadásul 1 főellenfél közben, amikor éppen HOZZÁ SEM ÉRTEM, csak úgy keserű magába jött, random módon, pont mint a fizetésem.

Tartós tej?

Gyakorlatilag ilyenről ez esetben nem beszélhetünk. Hiszen ép elméjű ember 2 perc után visítva menekül a játéktól egy másik dimenzióba, de elméleti szinten létezik Hard és beszarsz hard fokozat is. Utánaolvastam és kiderült, hogy több zombi van és nagyobbat sebeznek.
Na most kérem... a pályák 90%-a esetében annyi zombi van, hogy mozdulni sem bírsz. A játék felénél(!) a leölt zombiszámláló 7-8.000 leölt zombiról regél. És erre aszondják', hogy nehezebb fokozaton több zombi van. Ez jó. Főleg, hogy volt olyan helyiség, ahol mozognom sem kellett, csak nyomni az attackot, mert 2x2 m2-en 48 zombit betoltak.

Mit is mondhatnék még erről a csodáról. Talán annyit, hogy ezek után bármi pozitív csalódás és őszintén örülök, hogy pénzt nem adtam érte... ehhez képest a Perfect Dark és a Too Human lángoló fényoszlopok a mélysötét éjben.

Ez bizony: 1/10, de csak azért, mert lehet a lányokat öltöztetni és elzoomolni a micsodájukig.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tgamet.blog.hu/api/trackback/id/tr322806629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.