HTML

TrueGameTests

A blog célja bevezetni a tiszta, elfogulatlan játéktesztelést, játékvéleményezést, a lehetőségeinkhez képest olvasmányos, laza, szórakoztató formában. Nincs fanboykodás, nincs lefizetés gyanú, mind a kiadók, mind a fejlesztők arcába belevágjuk a szomorú vagy éppen dicső igazságot. Az igazság a kulcsszó! Ezért, ha egészen véletlenül, valami ördögi intrika folytán tárgyi tévedés, elírás szerepelne az értekezések valamelyikében, azt az olvasó feltétlenül jelezni köteles, különben a vármegye 4 fokára fogunk semmit sem tenni. Reméljük érthetőek és világosak voltunk!

Friss topikok

  • kalapala: Életem eddigi legjobb játeka (ps3). 11 napja húztam be a platinát, de a játékot még csak most kezd... (2023.01.30. 18:57) Demon's Souls PS3 teszt - másképp, mint mások!
  • Tinman: @László 88: Új Torment megvan már nekem is, de sajna még nem volt rá időm. Ha hozza a Planescape s... (2017.04.16. 12:03) Planescape Torment teszt
  • bobjay: Szia Tinman! Szeretnék megérdeklődni tőled valami fontosat privátban. Tudnál nekem adni egy email ... (2015.08.25. 22:27) Dust: An Elysian Tail teszt
  • Tinman: @Rainse: Igen, tisztában vagyok vele, de ez egy 3 éves cikk :-) (2015.06.09. 18:23) Diablo 3 teszt (PC)
  • Rainse: Nem rég vettem meg mert le volt árazva de nem is számítottam arra, hogy egy ilyen jó játékot kapok... (2015.05.25. 17:24) Dark Souls PS3 teszt - Game of my life?

Linkblog

2011.10.03. 10:05 Tinman

Outland XBOX360 XBLA teszt

Megrohad a géming! Szar minden, szar az élet, már semmi nem olyan, mint volt, már a nosztalgia sem a régi, bla, bla, bla.

Vannak kivételek, ha jól kinyitjuk a szemünket és nem siránkozunk naphosszat, annyi kivételt találunk a különféle platformokon, hogy időnk sem lesz minden végigjátszani. Egyik ilyen kivétel az Outland, mely sokkal több annál, mint aminek elsőnek tűnik! Ismét igaz a mondás:

Ne ítélj elsőre!

Érdekes dolog ez, mert elsőre az Outland kifejezetten kellemesen hat az egyszeri játékos szeme világára... kifejezetten szép és kontrasztos színvilág, ízléses stílus, atomstabil 60 frame és egy gyenge demo, ami sokaknál meg is ásta a játék sírját. Emiatt nem érdemes elsőre ítélkeznünk fél órából, nagy hiba lenne!

Volt olyan szerencsém, hogy kemény 400 MS pöttyért sikerült rá szert tennem. Igazából az ok amiért megvettem, az a képek alapján kellemesnek tűnő grafika, és az egyedi stílus ami végig áthatja az egész játékot. Csalódtam.

Méghozzá pozitívan!

Az Outland nehezen indul be. Eleinte nem is nagyon tudjuk, hogy most tulajdonképpen mit és miért kellene tennünk, de szépen lassan minden világossá válik, kellő türelemmel egybeforrunk karakterünkkel és nem azért mert megismerjük, hanem azért, mert szinte egyszerre fejlődünk vele IRL is! A játék nehézsége ugyanis jól van adagolva, ahogy egyre több képességre teszünk szert, egyre nő a nehézség is, ami természetesen a végső boss esetén teljesedik ki, de a legszebb az egészben, hogy közben mi magunk is fejlődni fogunk.

Igen kérem, mert 2 út van:

Vagy fejlődünk a játékkal, a játékhoz, vagy nem fogjuk bírni és feladjuk.

A reakcióidőnk, a casual szaroktól berozsdásodott ujjaink, az agyunk feldolgozó képessége, a koncentrációképességünk, ezek mind fejlődni fognak ezt garantálom! Ilyen stílusú játékból nem sok szaladgál a piacon, főleg ilyen játékmenettel nem, így magam is megdöbbentem rajta, de újra gyermek lehettem, újra izgultam, pánikoltam, ügyeskedtem és szó szerint mámorban úsztam 1-1 nehezebb boss harc után. A boss harcok ebben a játékban maximálisan epikusak! Hajt minket a zene, kiváló a pályatervezés, és mindig meg fogjuk találni a gyenge pontokat -ha a fejünket is használjuk-, meghalni pedig a saját figyelmetlenségünk miatt fogunk!

Az Outland egy igazi, vérbeli JÁTÉK! Receptre írnám fel a sok elkényelmesedett gamernek.

A játék sztorija viszont nem egy nagy szám... nincs 1080p CGI átvezető, nincs intrika, csavarok, sokkoló vagy éppen sírós jelenetek. Helyette viszont van egy közel tökéletes játékélmény és higgyétek el ez mindennél fontosabb!

Ahogy már fentebb említettem a grafika szerencsére nem 3D-s pixelhalmaz, hanem nagyon szépen, igényesen megrajzolt 2D-s hátterekből és platformokból építkezik. Az egész játékot áthatja a maja/inka kultúrára jellemző stílus, ami piszok mód egyedivé és kimagaslóan különlegessé teszi az egész játékot. Az elejétől a végéig meglesz ez a hangulat és ez nagy szó.

Brain Training - de komolyan!

Ritka különlegesség még, hogy adott esetben bármilyen ellenfél támadására immunisak lehetünk. Az RB lenyomásával kék ill. piros státuszba kerülhetünk tartósan és értelemszerűen ilyenkor kék esetén a kék lövedékeknek állunk ellent, míg a másik esetben a piros bogyók nem tesznek kárt bennünk. Hátránya, hogy, mint tudjuk az azonos pólusok taszítják egymást, így kék státuszban nem tudjuk a kék ellenfeleket megsebezni. Tulajdonképpen ez az alapötlet ha jól emlékszem az Ikaruga-ban debütált először és hc gamer körökben méltán elismerésre is talált, ugyanis az Ikaruga is pontosan emiatt bizony nem egy könnyű játék. Az Outland esetében sincs idő pihengetni, mert nem elég, hogy figyelnünk kell a státusz színünkre, még figyelnünk kell arra is, hogy az ellenfél ne támadjon fizikailag, mert úgy mindenképpen megsebez minket. A játék vége felé már folyamatosan váltogatni kell a 2 státusz között és csak másodperceink lesznek egyáltalán betámadni is. Ígérem tényleg érezni fogjuk, hogy a koncentrációképességünk, a reakcióidőnk, sokat és gyorsan fog fejlődni, hiszen végig párhuzamosan kell gondolkodnunk, 1 felé figyelni ebben a játékban ritka jelenség.

Fura lesz ilyet leírnom és nem is kell, hogy elhiggyétek (én tudom, mit érzek), de a végső boss legyőzése után nem katartikus örömet éreztem, hanem egy kis megfiatalodást, egy kisebb újjászületést. Jól tudjuk, hogy az agyunk is tulajdonképpen egy izom, ha nem "tornáztatjuk" bizonyos részeit, sokat satnyulnak egyes funkciói. Az Outland rendkívül megköveteli a párhuzamos gondolkodást, a nagyfokú koncentrációt, javítja a periférikus látást... mindjárt javasolom a Magyar Orvosi Kamarának :-)

Mert az!

Itt lüktet a fejemben a szó, le kell írjam már végre: Ez a játék IGÉNYES.

Karakterünk és az ellenfelek mozgása, animációja egy 2D-s játékhoz mérten közel tökéletes, ne feledjük, a kevesebb néha több! A készítők rendkívül jól megtalálták a határt az ízlés és a részletgazdagság között. Egyik esetben sem estek túlzásokba, ehhez a grafikához, ehhez a stílushoz pontosan ennyi kellett és nem több.

Soha nem fog előfordulni, hogy azért halunk meg mert bugba futunk, vagy beakadunk valamibe, vagy clippingelne valahol. Nincs semmilyen, a játékélményt hátráltató vagy zavaró tényező... kezünkbe vesszük a kontrollert, újra 12 évesek vagyunk és izzadó tenyérrel és homlokkal, ÖRÖMMEL és jó érzéssel telve JÁTSZUNK.

Nem tudok más mondani, rendkívül elégedett vagyok :-)

Az Outland által 32 éves fejjel én újra 20 évvel fiatalabb lehettem hosszú órákon át. Ezt az élményt jó, ha évente 1x hozza el számomra egy játék. Hálás vagyok a készítőknek, hogy ők most tényleg adtak nekem valamit és bár az Outland nem lesz soha legenda, de kifejezetten jó játéknak tartom és soha nem fogom elfeledni.

8.9/10

 

komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tgamet.blog.hu/api/trackback/id/tr83273796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása